Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 59 of 96
Back to Result List

Implementing meaningful internationalised curricula against the backdrop of sound quality management : the case of ESB Business School, Reutlingen University

  • From a Business School perspective, the authors advocate a holistic approach towards internationalising curricula and demonstrate the benefits of deploying a Balanced Scorecard to track performance and ensure a balance between pursuing quantitative and qualitative goals.
  • Aus Business-School-Perspektive sprechen sich die Autorinnen für einen holistischen Ansatz zur Internationalisierung der Curricula aus und zeigen die Vorteile einer "Balanced Scorecard", um Performance zu messen und das Gleichgewicht zwischen quantitativen und qualitativen Zielen zu wahren.

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author of HS ReutlingenGrünewald, Hazel; Corlett, Joanne
ISBN:978-3-7639-5851-1
Erschienen in:Internationalisierung der Curricula and Hochschulen : Konzepte, Initiativen, Maßnahmen
Publisher:wbv
Place of publication:Bielefeld
Editor:Hiltraud Casper-Hehne
Document Type:Part of a Book
Language:English
Year of Publication:2017
Page Number:18
First Page:168
Last Page:185
PPN:Im Katalog der Hochschule Reutlingen ansehen
DDC classes:370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Open Access?:Nein